Klachtenprocedure van Stal

Bij ons staat kwaliteit en tevredenheid voorop. Toch kan het gebeuren dat er iets niet naar wens verloopt. Mocht u een klacht hebben, dan horen wij dit graag, zodat we samen naar een passende oplossing kunnen zoeken.

1. Bespreek uw klacht eerst Wij hechten veel waarde aan tevreden klanten en willen problemen zo snel mogelijk verhelpen. Heeft u een klacht? Bespreek deze dan eerst in een persoonlijk gesprek met uw instructeur. Vaak is er een eenvoudige oplossing en lossen wij dit graag direct voor u op.

Komt u er samen met de instructeur niet uit? Dan kunt u contact opnemen met B. van Hilst.

2. Officiële klacht indienen Heeft een persoonlijk gesprek niet tot het gewenste resultaat geleid en bent u nog steeds ontevreden? Dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen via het bijgevoegde klachtenformulier. Stuur dit formulier ter attentie van B. van Hilst.

Zodra wij uw klacht hebben ontvangen, gaan wij hier zorgvuldig mee aan de slag en houden wij u op de hoogte van de voortgang.

3. Behandeling van uw klacht Na ontvangst van uw klacht ontvangt u binnen drie werkdagen een schriftelijke bevestiging. Hierin staat:

  • Een korte beschrijving van uw klacht.

  • Hoe en wanneer wij uw klacht onderzoeken.

  • Binnen welke termijn u een reactie kunt verwachten.

4. Verantwoordelijkheid en afhandeling De eigenaar of de klachtverantwoordelijke van onze stal is verantwoordelijk voor de behandeling van uw klacht. Op basis van het klachtenformulier en gesprekken met betrokkenen vormen wij een volledig beeld van de situatie.

Indien uw klacht (gedeeltelijk) gegrond wordt verklaard, bekijken wij of een passende compensatie of andere genoegdoening nodig is. Daarnaast nemen wij interne maatregelen om herhaling te voorkomen.

Wij streven ernaar uiterlijk binnen twee weken na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie te geven. Mocht dit niet lukken, dan wordt u op de hoogte gesteld van de reden van het uitstel en de verwachte reactietermijn.

5. Klacht over instructeurs en trainingsmethoden (SPPD) Heeft u een klacht over de kwaliteit of trainingsmethoden van een van onze instructeurs en komen we er samen niet uit? Dan kunt u zich wenden tot de Stichting Platform Professionele Diergedragsdeskundigen (SPPD).

Let op: De SPPD behandelt alleen klachten over instructeurs die voldoen aan de accreditatievoorwaarden en bij hen zijn aangesloten. Een overzicht van deze instructeurs vindt u op www.sppd.nl/instructeurs.html.

Voor alle overige klachten kunt u direct bij ons terecht. Wij staan altijd open voor uw feedback en werken graag samen aan een oplossing.